התפתחות הנדל"ן בדובאי

Отправить статью

התפתחות הנדלן בדובאי

מאז חתימתם של הסכמי אברהם ההיסטוריים, העיר דובאי הנמצאת בתחומה של איחוד האמירויות הערביות, הפכה לאחד מהיעדים התיירותיים החמים (תרתי משמע) והאטרקטיביים ביותר.

דובאי אינה מושכת אליה רק תיירים המגיעים לביקורים קצרצרים, אלא גם משקיעי נדל"ן רבים, המבינים את פוטנציאל הרווח הגדול הטמון בהשקעות נדל"ן באיחוד האמירויות.

נדגיש כי השקעה בנדל"ן באופן כללי נחשבת להשקעה רווחית כאשר הביקוש גבוה, התשואה נאה, ותנאי הרגולציה נוחים ומאפשרים ליהנות מהשקעה בטוחה ונוחה.

העיר דובאי

דובאי היא אחת משבע הנסיכויות המרכיבות את מדינת איחוד האמירויות הערביות, השוכנת במפרץ הערבי. העיר נחשבת למרכזית שבערי האיחוד, והיא מחזיקה בשדה תעופה בין לאומי ושוקק חיים, המחבר בין העיר דובאי לשאר ערי העולם.

בשל מיקומה הנוח (כ-5 שעות טיסה מרוב ערי אירופה המרכזיות, וכ-3 שעות טיסה מרוב אזורי מזרח התיכון) – דובאי נחשבת למרכזית ונוחה להגעה, מה שהפך אותה עם השנים למרכז עסקים בין לאומי חשוב ביותר, והיא נחשבת לאחת מהערים המתקדמות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית.

איחוד האמירויות – מעצמה כלכלית

מבין מדינות העולם הערבי, כלכלת איחוד האמירויות נחשבת לשנייה בגודלה אחרי סעודיה. מדיניות הכלכלה באיחוד האמירויות דוגלת בפתיחות ובתחרותיות, והיא מושכת אליה משקיעים זרים רבים, ההופכים את העיר דובאי לקוסמופוליטית ורב גונית.

בעשור האחרון היקף ההשקעות במדינה גדל בצורה משמעותית, והוא מגלגל מחזור של יותר מ-10 מיליארדי דולרים. ברמה הבירוקרטית, הכלכלה במדינת איחוד האמירויות מעודדת פעילות עסקית נרחבת, והיא נחשבת למסבירת פנים ומאפשרת במיוחד.

אם בעבר נפט היווה את החלק המשמעותי והנכבד מהתוצר הלאומי הגולמי של המדינה, כיום הפעילות הכלכלית מתרכזת סביב מוצרים רבים – החל מזהב ועד להשקעות שונות בתחום התיירות. העיר דובאי בפרט עוברת תהליך מואץ של פיתוח מכל היבט אפשרי, במיוחד זה הטכנולוגי.

השקעה בדובאי – למה זה משתלם וכדאי לנו

כאשר מדברים על השקעה זרה בחו"ל, חשוב לשים לב למדיניות הכלכלית הנהוגה במקום. כפי שכבר הסברנו, מדיניות הכלכלה בדובאי משתלמת במיוחד עבור משקיעים זרים וזאת מכמה סיבות:

  1. מטבע ה"דירהם" של האיחוד נחשב למטבע יציב הצמוד לדולר מאז שנת 1973.
  2. העיר דובאי נחשבת לעיר בטוחה המגלה סובלנות כלפי האחר, ומתגוררים בה למעלה מ-200 לאומים שונים.
  3. מדיניות הכלכלה בדובאי פתוחה ומאפשרת, כאשר לממשל יש שליטה מינימלית ביותר בכל הנוגע לתחום ההשקעות הזרות.
  4. העיר דובאי עוברת תהליך מואץ של השקעה בפיתוח תשתיות התחבורה והתעשייה שבה, והיא מתחדשת באופן תמידי.
  5. מדיניות המיסים בדובאי מאפשרת פטור ממס הכנסה וממס ערך מוסף (מע"מ). משקיעים נדרשים לשלם מס רכישה ורישום מקרקעין בגובה של 4 אחוזים מהנכס בלבד.

הסכמי אברהם

בספטמבר של שנת 2020, יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד חתם על הסכם של נרמול היחסים עם ישראל. הסיבה לחתימת ההסכם טמונה הן בשיקולים ביטחוניים – כמו הפחד המשותף של ישראל ושל איחוד האמירויות מהתעצמותה של איראן, והן משיקולים פוליטיים של שאר המדינות החתומות על ההסכם, המבקשות להסיר סנקציות שונות ולזכות בתמיכתה של המעצמה הגדולה ארצות הברית.

אין ספק כי בחתימת ההסכם ההיסטורי היה קיים גם שיקול עסקי ומסחרי מרכזי, של פתיחת יחסי המסחר בין ישראל לאיחוד האמירויות, שהוביל לקיומה של תיירות חוץ נרחבת המגיע מישראל אל הנסיכות.

כולם מרוויחים מן ההסכם, וניתן לזקוף זאת לטובת המנהיגים, וביניהם השייח' מוחמד בן זאיד, הנחשב ע"י רבים כשליט הערבי החזק ביותר בעולם כיום, וכאחד האנשים המשפיעים ביותר בעולם בכלל.

השינוי הדרמטי שחל בשנת 2002 באיחוד

בשנת 2002 הוצא צו מיוחד באיחוד האמירויות, שהעניק את האפשרות למי שלא מחזיק באזרחות מקומית את הזכות להחזיק נכס בדובאי. פעולה זו הביאה לגל גדול של השקעות זרות בעיר, ויצרה בה תנופת בנייה מסיבית.

אלה יצרו הזדמנויות מעולות להשקעות נדל"ן בדובאי בתחום הדיור, הקיימות גם כיום, ומהוות מוקד משיכה עבור משקיעי נדל"ן מכל העולם. בכדי ליצור סדר בתחום, הרשויות במדינה יצרו מערכת חוקים ותקנות מסודרת, שמטרותיה לפקח על הפעילות ולהגן על האינטרסים של בעלי הנכסים והמשקיעים.

בין הגופים השונים ניתן למצוא את מחלקת הקרקעות של דובאי, הממונה על נושא רישום הקרקעות, אישור, ותיעוד עסקאות נדל"ן, סוכנות רישום המקרקעין, ומערכת Ejari לרישום חוזי שכירות.

השקעות באיחוד האמירויות

דובאי נחשבת לאחת הערים הבטוחות ביותר בעולם, עם מדד פשיעה צמוד ל-0, וגילוי של סובלנות מרשימה עבור אוכלוסיות זרות ותיירים. בכך היא הפכה לאחד ממוקדי ההשקעה האטרקטיביים ביותר בנדל"ן כיום.

בכל הקשור למדד של טכנולוגיה עירונית, העיר נמצאת במגמת עלייה מתמדת, ולה מעמד מיוחד של עושר, פאר, ויוקרה. העיר מחזיקה בענף משגשג של תיירות חוץ נרחבת, מה שמאפשר לה להמשיך להצמיח הון בתחום זה.

עבור משקיעי הנדל"ן – השקעה בהשכרה דירות לתיירים מבטיחה הכנסה רווחית ונאה. בזכות ירידת המחירים כיום וההיצע הרחב, אין ספק כי זהו הזמן המתאים ביותר להתחיל להשקיע בדובאי.

השקעות נדל"ן ישראליות בדובאי

הקהל הישראלי נוהר לדובאי בהמוניו, והיא נחשבת כיום לאחד מהיעדים התיירותיים האהובים ביותר בעולם בכלל, ועל הקהל הישראלי בפרט.

בשל פתיחת התיירות לקהל הישראלי, נוצר ביקוש משמעותי להשכרת דירות תיירות בקרב קהל זה, מה שמהווה פוטנציאל משמעותי עבור בעלי נכסים ישראליים הבוחרים להשכיר את נכסיהם בדובאי.

פריחתה הטכנולוגית והעירונית של דובאי, התדמית היוקרתית, ורמת הפשיעה האפסית – כל אלה הופכים את דובאי לסביבת השקעה אידיאלית ואטרקטיבית ביותר עבור משקיעי הנדל"ן, המבקשים להשקיע את הונם במקום מבוקש, אטרקטיבי, ובטוח.

לאור הביקוש הרב – המחירים מתחילים לעלות – ולכן משקיעים ישראלים רבים שכבר גילו את ההזדמנות העסקית המדהימה שיש בקניית נכסים או השקעות נדל"ן בדובאי ממהרים לנצל את המחירים הנגישים יחסית שהשוק מציע כיום.

קיום יחסי מסחר עם דובאי

השוק המקומי בדובאי רווי במנהגים, דקויות, וקודים חברתיים הנהוגים בעולם העסקים במדינת איחוד האמירויות. בכדי לקיים יחסי מסחר תקינים בשוק המקומי ולבסס אווירה עסקית פורייה, מוכרחים להכיר את עולמם של אנשי העסקים המקומיים בעיר.

אנשי מקצוע בתחום הנדל"ן והמסחר המקומי מכירים ומבינים את המודלים העסקיים והתחרותיים הנהוגים במדינה, והיכרות עמם תעזור למשקיע הישראלי המתחיל בדובאי לגשר על הפערים התרבותיים המהותיים הקיימים בין שתי המדינות.

תיירות פנים וחוץ – הכסף הגדול של דובאי

כבר ציינו כי דובאי נחשבת ליעד עסקי ותיירותי חם, המושך אליו תיירים וגם משקיעים זרים רבים מכל רחבי העולם. הפופולריות הרבה לה זוכה דובאי מתאפשרת הודות למדיניות המקום ההופכת אותה לאזור "סחר חופשי", הנעדר ממיסים על הכנסות.

מדיניות זו הנהוגה בכל הנסיכויות השייכות לאיחוד האמירויות, הפכה את העיר דובאי למרכז עסקי ותיירותי בעל חשיבות בין לאומית מהגבוהות בעולם, בעיקר בתחום התיירות.

בשל היותה עיר חוף מדברית, המחזיקה בתשתיות מתקדמות ומצוינות ובאטרקציות תיירותיות רבות המתאימות לכל המשפחה, דובאי נחשבת לאחד מהיעדים התיירותיים האהובים ביותר בעולם. עם אפשרויות רבות לשופינג, מסיבות ומועדונים, ואוכל משובח – כל הדרכים מובילות אל דובאי.

לסיכום

אין ספק כי דובאי מהווה יעד מרכזי עבור הקהל הישראלי, לא רק בתחום התיירות, אלא גם בתחום ההשקעות.

אל תפספסו את ההזדמנות שלכם להשקיע בדובאי!

 

блог
Анна Дедон Вайнер

גידול האוכלוסייה בדובאי

מגמות, השפעות והזדמנויות בשוק הנדל“ן בשנים האחרונות, דובאי, העיר המודרנית והדינמית בחוף המפרץ הפרסי, חווה גידול אוכלוסייה מהיר ומרשים. העיר, הידועה בזכות הארכיטקטורה הייחודית, המגדלים

קראו עוד >
блог
Анна Дедон Вайнер

היעד האטרקטיבי ביותר להשקעות

איך הפכה דובאי ליעד האטרקטיבי ביותר להשקעות נדל"ן? דובאי, העיר הקוסמופוליטית והדינמית בחוף המפרץ הפרסי, הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף בקרב משקיעי נדל"ן מרחבי העולם.

קראו עוד >
Mina Rashid Dubai Emaar Construction
блог
Анна Дедон Вайнер

EMAAR

Международная компания по недвижимости, расположенная в Объединенных Арабских Эмиратах в Дубае и является биржевой компанией, торгующей на финансовом рынке Дубая.

קראו עוד >