איפה כדאי להשקיע בנדל״ן?

Отправить статью

איפה כדאי להשקיע בנדל״ן?

עבדתם קשה, וחסכתם סכום נכבד, ועכשיו אתם רוצים לעשות את הצעד הבא, ולמצוא לכם נכס נדל״ני להשקיע בו. כזה שבעתיד, יניב לכם פירות כלכליים נאים. מאיפה מתחילים? חברות רבות רבות בשוק, דוגמת ״שלום דובאי״, ישמחו לעזור לכם למצוא נכס בחו״ל, עם יתרונות רבים שמציעים שם מעבר לים. אך גם בארץ השוק רווי והאפשרויות מרובות. ננסה לעשות לכם מעט סדר באפשרויות, ביתרונות ובחסרונות של כל הצעה. השקעה נעימה!

לפני שמתחילים
אז מה זה בכלל נדל״ן? בהגדרה הכי פשוטה, מדובר בראשי תיבות של ״נכסי דלא ניידי״ – נשמע לכם כמו סינית? כי זה דווקא בארמית. והפירוש הוא – נכסים שאינם ניידים, נכסים קבועים. כמו קרקע, למשל. בשפה המקצועית נכסים מסוג זה נקראים ״מקרקעין״, והם ההיפך מן ה״מיטלטלין״, ששמם רומז על תוכנם – דברים שהינם ניידים, ומיטלטלים ממקום למקום. מקרקעין מתייחס לרכוש פרטי שאינו מתנייד, בעלות על אדמה, שחלה גם תחת האדמה ומעליה. הקרקע היא שלך – על כל מפלסיה העתידיים.

אילו סוגי נדל״ן קיימים?

אפשר לחלק את סוגי הנדל״ן בהכללה גסה לתחומים האלו – נדל״ן פרטי, המתייחס בעיקר לדירות ובתים, נדל״ן מסחרי – נכסים כגון חנויות או משרדים, נדל״ן תעשייתי – תחום הפחות נפוץ בארץ ומתייחס בעיקר למפעלים, מכרות, חוות וכיוצא בזאת, והאחרון הוא לא ממש נכס נדל״ני כמו שהוא השתתפות בנדל״ן – קרנות ריט. קרן ריט היא פתרון למי שמעוניין להשקיע בנכס אך אין בידו את הסכום המבוקש. השקעה בקרן ריט היא כמו השתתפות בנכס על ידי רכישה של יחידות המשתתפות בקרן השקעות. קרנות מסוג זה מרכזות יחד קבוצות משקיעים, ומהוות פתרון למי שרוצה להשקיע ולקחת חלק, אך אין בכיסו את הסכומים הנדרשים להשקעה פרטית.

קניית דירה למגורים  – יתרונות וחסרונות

במרבית מדינות אירופה, מנטליות הדיור שונה מאשר בישראל. שם נהוג לשכור דירות לטווח ארוך, והצורך בלקנות דירה או להחזיק בנכס, פחות משמעותי. בישראל, לעומת זאת, מרבית הזוגות הצעירים שמים להם כמטרה עיקרית לקנות בית, כחלק מתהליך הקמת הבית בישראל אחרי החופה.
אפשר להבין את הצורך ביציבות, צורך שדירה או בית משלנו, מבלי להיות תלוי בבעל בית או חוזים ולהיות בעצמם אדונים לעצמינו, מספק.

הטענות המרכזיות המצדדות בקנייתו של נכס, מסבירות שאמנם משכנתא זה עסק יקר, אך לא יותר משכירות לטווח ארוך, ושבסיום התשלומים נישאר עם נכס ביד, כזה שיוכל גם להניב לנו פירות כלכליים בעתיד. מן הצד השני, חובבי השכירות מעדיפים לחסוך במשכנתא, ואת הסכום המדובר להשקיע להון הפרטי שלהם, ולהמשיך לצבור תשואות באפיקים אחרים, בעודם שוכרים נכס ולא בעליו.

חשוב לציין כי בעשור האחרון אנחנו עדים לעלייה במשקי הבית הגרים בשכירות בערים הגדולות, נתון זה מסביר גם את העלייה במחירי הדירות להשכרה. עלייה זו נמצאת בשיאה בעיר תל אביב, לפי הנתונים.

דירה להשקעה

אם כבר מצאתם את חלקת גן העדן שלכם, ויש לכם בית שאתם מרוצים ממנו – נתקדם הלאה מהשקעה בדירות למגורים, אל אפיק כלכלי אחר – קניית דירה להשקעה. דירה להשקעה כשמה כן היא, דירה שנרכשה שלא למטרות מגורים של הרוכש. הרוכש מעוניין למקסם את התשואות מן הנכס שרכש, על ידי השכרתו, ועל ידי עליית קרנו של הנכס, דבר שקורה לעיתים עם השנים. אם נשקיע בחכמה ונעשה את סקר השוק המתבקש, נוכל למצוא נכסים להשקעה במקומות ואזורים שקרנם יעלה עם השנים, ובכך גם תגדל התשואה שלנו מהנכס.

השקעה בדירה לעומת השקעות באפיקים אחרים (בורסה, מט״ח, שוק ההון וכיוצא בזה) היא יציבה ובטוחה יותר. כי אחרי הכול – אנים תמיד יזדקקו לקורת גג. נכון, זו השקעה הדורשת לעיתים הון גבוה יותר מהשקעות אחרות, אך הסיכון בה קטן. השקעה בדירה או בית תניב לכם תשואות גבוהות ויציבות.
בישראל, ערכי הנכסים עולים כמעט באופן תמידי ואוטומטי. כך שזו השקעה בטוחה.

איפה כדאי להשקיע בישראל?

ולשאלת השאלות: איפה כדאי להשקיע בנדלן? מומחים בתחומם יכולים לצפות מראש ולהצביע על האזורים והערים שיעניקו בעתיד הקרוב למשקיעים את התשואות הגבוהות ביותר. כדאי להקשיב. בין המיקומים הבולטים על המפות, אפשר לסמן את שכונת אפקה בקריית ביאליק, שתחווה פופולאריות רבה בעתיד הקרוב עקב קרבתה לפרוייקטים שונים של מסחר, ולכבישים מרכזיים (22 ו 79).

עוד מסתמנת כיעד לוהט היא העיר חדרה, שחווה תנופת בנייה בשנים האחרונות, בעיקר של מגדלי דירות יוקרתיים. עם תחנת רכבת צמודה, המרחק מהמרכז הפך קל ונוח, וגם שוכרים עם עבודה בערי המרכז יוכלו לגור בחדרה בנוחות ולהגיע לעבודה ברכבת, ולהימנע מהפקקים בקלות.

עוד כדאי לשים לב לשכונות הדרום של תל אביב, שעוברות מהפך בשנים האחרונות, והופכות ידידותיות יותר למשפחות, עם התחדשות ובנייה עירונית ענפה. השקעה באזור מתפתח שכזה היא השקעה נבונה.

איפה כדאי להשקיע בנדל״ן בחו"ל?

המשקיע הישראלי יכול בקלות להחליט להעביר את ההשקעה הנדל״נית שלו לחו״ל, ובחלק מהמקרים זה אפילו מומלץ. כשבישראל מס הרכישה רק עולה, במדינות העולם הרחב יש אפשרויות רבות הפתוחות בפני המשקיע הישראלי. אז איפה כדאי להשקיע בנדלן בחו"ל? מה עדיף – ארה״ב? אירופה? אולי בכלל דובאי? אפשרויות חדשות נפתחות בפנינו כל יום, וחברות שונות בשוק, כמו ״שלום דובאי״, ישמחו ללוות אתכם ולמצוא עבורכם השקעות נדל"ן בדובאי, לטפל בשבילכם בכל שלבי הניירת וכאבי הראש, ולוודא שאתם מקבלים את כל הזכויות שלכם בנוגע לנכס. וכמובן, גם מניבים ממנו תשואות.

השקעה בנדל״ן בחו״ל מומלצת בעיקר כי עלויות ההשקעה נמוכות מאלו של ארצנו הקטנטונת.
השוק המקומי מוצף כרגע, ויש בו הרבה דגים במה שנקרא בריכה מאוד קטנה.
השקעה בחו״ל היא לעיתים אלטרנטיבה זולה בהרבה!
גם פוטנציאל הרווח פה הוא גדול יותר, מחקרים מראים שדירות להשקעה באירופה, למשל, מחזירות את ההשקעה בהן בקצב מהיר פי 2 מאשר בארץ!

עוד נתון שכדאי לכלול ולהתחשב בו הוא מדיניות המיסוי. אמנם המס הוא תלוי מדינה, אך יש מדינות בהן הוא נמוך משמעותית, ברמה שהוא כמעט ולא מורגש! בהרבה ממדינות מזרח אירופה, למשל, יש פטור כולל ממס רכישה למשקיעים המגיעים מחוץ לארץ.

אז כן, כדאי לברר לפני שמשקיעים במדינה זרה את כללי המקום, ההתנהלות החברתית המקובלת, וכו׳,
כדי לא לפגוע חלילה במקומיים ולפספס את העסקה שלנו. בכל זאת, מדובר בתרבות זרה, וכדאי להתכונן מראש. אם מדובר במדינה שאינה דוברת אנגלית – שקלו להיעזר בשירותיו של מתורגמן מקצועי. זו הוצאה קטנה שתחסוך לכם הרבה כאב ראש עתידי, וגם תראה שאתם באים בכבוד ועם כוונות טובות.

כך או כך – עשו את שיעורי הבית שלכם. למדו על אזורים מתפתחים, על שכונות חדשות, ועל אפיקי השקעה חדשים. זהו שוק שמשתנה כל הזמן, וחשוב להיות בו עם היד על הדופק. בין אם בארץ ובין אם בחו״ל.

נאחל לכם למצוא את הנכס המתאים לכם בדיוק מושלם, כזה שיניב לכם פירות נאים, ואולי ייתן לכם את האפשרות להשקיע בעוד נכס, ובעוד אחד, וממש כמו במשחקי המונופול ששיחקנו כשהיינו ילדים, תוסיפו עוד בתים על הלוח הגדול. השקיעו חכם, ונאחל לכם בהצלחה רבה!

блог
Анна Дедон Вайнер

גידול האוכלוסייה בדובאי

מגמות, השפעות והזדמנויות בשוק הנדל“ן בשנים האחרונות, דובאי, העיר המודרנית והדינמית בחוף המפרץ הפרסי, חווה גידול אוכלוסייה מהיר ומרשים. העיר, הידועה בזכות הארכיטקטורה הייחודית, המגדלים

קראו עוד >
блог
Анна Дедон Вайнер

היעד האטרקטיבי ביותר להשקעות

איך הפכה דובאי ליעד האטרקטיבי ביותר להשקעות נדל"ן? דובאי, העיר הקוסמופוליטית והדינמית בחוף המפרץ הפרסי, הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף בקרב משקיעי נדל"ן מרחבי העולם.

קראו עוד >
Mina Rashid Dubai Emaar Construction
блог
Анна Дедон Вайнер

EMAAR

Международная компания по недвижимости, расположенная в Объединенных Арабских Эмиратах в Дубае и является биржевой компанией, торгующей на финансовом рынке Дубая.

קראו עוד >