האם צריך ויזה לדובאי, ואיך מוציאים אחת?

שתפו את הפוסט:

ויזה לדובאי

אחרי שנים שאיחוד האמירויות הייתה מדינה סגורה ומסוגרת בפנינו, התיירים והטיילים הישראלים, ויזה לדובאי הייתה עבורנו בגדר חלום. בשנים האחרונות חל מפנה –  ומהפכה של ממש! כינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות פתחו לנו אלפי דלתות, ובראש היעדים המתויירים, עומדת העיר דובאי. עם שפע של אטרקציות, פינוקים יוקרתיים, מגדלים נוצצים, מקומות שרק יכולתם לחלום עליהם… כל אחד ימצא משהו מעניין לעשות שם.

החלטתם לנסוע לדובאי? בין אם לטיול הרפתקני, ובין אם כדי למצוא לכם השקעה נבונה שתניב לכם פירות פיננסיים בעתיד? חברת הנדל״ן הישראלית שלום דובאי, תשמח לסייע לכם בכל הליך איתור ורכישת הנכס בדובאי – ובעברית!
כך או כך, לפני הטיול, כמה הכנות ונצא לדרך.

היסטוריה גדולה, בקטנה
דובאי אמנם נתפסת כאחת הערים החדשניות והמתקדמות ביותר על פני הכדור, אבל בתחילה היא הייתה בכלל כפר דייגים קטן, כשהמהפך הגדול קרה בתחילת שנות השישים, עם גילוי מרבצי הנפט.

עם ההתפתחות הכלכלית הגיעה גם ההבנה שאי אפשר להסתמך רק על הנפט כמקור כוח פיננסי, והעיר החלה להשקיע גם באטרקציות תיירותיות, בניית מלונות, ושאר פעולות שיהפכו אותה ליעד הפופולארי שאנו רואים כיום.

דובאי היא אחת משבע האמירויות של איחוד האמירויות, והאוכלוסייה שלה כיום מגוונת להפליא, עם יותר ממאתיים לאומים שונים הקוראים לעיר ביתם. והכל מתנהל בהרמוניה מושלמת. מדהים.

ויזה לדובאי – לא מה שחשבתם

בגדול לא צריך להוציא ויזה לדובאי. ההליך היום קליל מהרגיל, כי הרשויות המקומיות יצאו בהנחיה, שמשנת 2021 ועד להודעה חדשה, התייר הישראלי לא נזקק לוויזה (אשרת כניסה) כדי לבקר באיחוד האמירויות. עם זאת, אם בכוונתכם להגיע למדינה למטרות לימודים או עבודה – חייבים בהוצאת ויזה.

את המהלך הזה, לביטול הוויזות לאמירויות, הובילה בזמנו השרה איילת שקד בהצלחה רבה, כחלק מכינון היחסים שלנו כמדינה עם איחוד האמירויות. לתיירים תוענק ויזת תייר, ללא כל צורך מקדים בסידורים כאלה או אחרים. הוויזה תקפה לתשעים יום, ממועד הגעתכם, וניתנת להארכה במקרה הצורך. אז איך מוציאים ויזה לדובאי? אין צורך. רק תדאגו לדרכון עם תוקף של מינימום שישה חודשים, ואם מסודרים.

מה רואים, מה עושים?
הבנו את עניין הוויזה לדובאי, ארגנו דרכון, מצאנו טיסה, והתחלנו לארוז. מדהים!
זה הזמן לשבת לתכנן את הטיול, באילו מהאטרקציות הרבות בעיר נבקר, מה נבחר לראות, מה נאכל, איפה נישן, ועוד ועוד…

אולי קודם כל נחליט – איזה מין תייר אנחנו? באנו להתפרע ולטעום מכל הרפתקה והרפתקה שיש לעיר להציע? לבחור בכל פעילויות האקסטרים? או שאולי אנחנו תייר רגוע, שבא לראות נופים, להנות בבטן גב מול הים או הבריכה המפנקת, לעשות את כל הטיפולים השווים בספא הכי חדשני בעיר? אולי בכלל אנחנו תייר אמנותי, שבא לפקוד את שלל המוזיאונים, להישאב אל יצירות האמנות, ואולי לרכוש איזו אחת לסלון? לכל תייר ולכל אופי טיול, יש לעיר מה להציע. כן כן, אפילו (ובמיוחד!) למשפחות עם ילדים!

המיטב של העיר

אם אתם קצרים בזמן, ומתחשק לכם לטעום מהמיטב שיש לעיר להציע, יש כמה מקומות ופעילויות שהן פשוט אייקוניות לעיר – ושאסור לותר עליהם. לדוגמא, הסמל המובהק של העיר – הבורג׳ חליפה.
בורג׳ חליפה הוא הבניין הגבוה ביותר בעולם(!), הישג הנדסי מטורף ומרהיב, המתנשא לגובה שמונת מאות עשרים ושמונה מטר. וואוו. המראה שלו מזכיר מעט טיל, השואף להגיע השמיימה, והוא מצופה זכוכית מנצנצת שמעניקה לו מראה כמעט עוצר נשימה. החדשות הטובות הן – אפשר לבקר במגדל! אנחנו ממליצים לקנות כרטיס מראש, כדי לחסוך בעלויות ובזמני המתנה. המצפה בבניין מעניק חוויה ייחודית וחד פעמית, עם תצפית ב 360 מעלות על העיר, והנוף עוצר הנשימה.
עוד? בתוך הבורג׳ חליפה נמצאת גם מסעדה, מהגבוהות בעולם, מלון, ספא יוקרתי, חדר כושר, וכל מה שאפשר לבקש!

עוד אטרקציות, כי יש כל כך הרבה!

מה דעתכם על ביקור במוזאון העתיד? דובאי הרי נודעת בחדשנותה, ויש בה מוזאון שלם המוקדש לעניין. ״קרן העתיד של דובאי״ הקימה את המוזאון, בו תוכלו למצוא שלל מיצגים המדגימים טכנולוגיות עתידיות, וספקולציות לגבי ההמצאות וההישגים אליהם תגיע האנושות בשנים הבאות.
אחת התצוגות המעניינות ביותר במוזאון סובבת סביב פתרונות אפשריים ומחשבות מעמיקות על משבר האקלים. זהו ביקור שכמו שהוא כיפי ומרתק, ככה הוא גם מעורר מחשבה ומניע לפעולה במציאות. מומלץ גם לילדים!

עוד אתר שכדאי לפקוד הוא חוף ג׳ומיירה והטיילת שלו. שדרה תוססת המשופעת בחנויות, מסעדות, ובוטיקים שונים של מעצבים מקומיים ותוצרת מקומית. אם יש בכם רעב לשופינג, או רעב אמיתי למשהו טעים לאכול – תאכלו להשביע את שניהם כאן, ועוד עם נוף מהמם מול העיניים.

ונסיים בעוד המלצה על עין דובאי – ממש כמו ה״איי אוף לונדון״, גם לדובאי יש גלגל ענק משלה, והוא ענק יותר מכל מה שדמיינתם לעצמכם! כמו שכבר למדנו לצפות מעיר שעושה את הכל בגדול.
אז עלו לנסיעה בגלגל הענק, ממנו גם תוכלו להשקיף על העיר וחופיה. מומלץ להגיע בשקיעה!

ויזה לא צריך, אבל יש דברים שכדאי לדעת

אז כמו שכבר סקרנו, אין צורך לתייר הישראלי להנפיק ויזה לדובאי או ויזה לאיחוד האמירויות. הנה, השאלה איך להוציא ויזה לדובאי – ירדה מהפרק, והעניקה לנו עוד קצת שקט נפשי, והקלה על הכיס, כי ההליך היה כרוך בהשקעה כספית מסוימת. נהדר.
אבל יש כן כמה הכנות שכדאי לנו לעשות לפני הטיסה, וחלקן בפן האישי.
קודם כל, נזכיר שאתם נוסעים ליעד חם במיוחד, וכדאי לארוז בהתאם – אל תשכחו קרם הגנה!

כמה מילים על כללי ההתנהגות המקובלים בדובאי, כי בכל את מדובר ביעד מעט שונה מהיעדים אליהם אנחנו רגילים. נזכיר שמדובר במדינה מוסלמית, שמערכת החוקים שלה היא בהתאם.
מה שמקובל ולא מקובל הוא לאו דווקא כללי ההתנהגות והנורמות שהתרגלנו אליהם במדינות אירופאיות, למשל. נסו למשל, להימנע מגילויי חיבה פומביים, כי הם פוגעים ברגשות המקומיים, ופחות מקובלים במרחב הציבורי. אם אתם מצלמים, שימו לב לשילוט סביבכם. ברבים מהאתרים הצילום אסור, ועבירה על חוק זה תגרור סנקציות ועונשים, וחבל. ולגבי קוד הלבוש, תחשבו על הנסיעה לדובאי בהקשר הזה כמו טיול לירושלים שלנו – ונסו להתלבש בצניעות.
בגדי ים, למשל, לא נהוג ללבוש במקומות ציבוריים כמו הטיילת או חוף הים, אלא רק בבריכות פרטיות וסגורות.

הראו כבוד למקומיים, לסמלי המדינה, לקודים החברתיים – ותוכלו להנות מחופש מרהיב, גם עם המגבלות. בסך הכל, אין מה לפחד, אבל תמיד כדאי להפעיל שיקול דעת.

נאחל לכם נסיעה טובה, וטיול מדהים ושופע חוויות. כיף שהעולם נפתח בפנינו, ועם הזמן הגלובוס שלנו באמת הופך לכזה שאפשר ממש לאחוז בכף ידינו, ולהגיע לאן שרק נרצה.
דובאי היא יעד מדהים, כזה הקורץ לתייר הישראלי, ובצדק. אל תשכחו למרוח קרם הגנה, וחזרו אלינו בשלום – עם המון סיפורים ותמונות!

כללי
אנה דדון ויינר

דובאי מול יעדים גלובליים מתחרים

השקעות נדל"ן: דובאי מול יעדים גלובליים מתחרים – מדוע דובאי מובילה את הדרך   בזירה הבינלאומית של השקעות נדל"ן, דובאי ממשיכה לבלוט כיעד מועדף בקרב

קראו עוד >
כללי
אנה דדון ויינר

גידול האוכלוסייה בדובאי

מגמות, השפעות והזדמנויות בשוק הנדל“ן בשנים האחרונות, דובאי, העיר המודרנית והדינמית בחוף המפרץ הפרסי, חווה גידול אוכלוסייה מהיר ומרשים. העיר, הידועה בזכות הארכיטקטורה הייחודית, המגדלים

קראו עוד >